Τετάρτη 3 Απριλίου 2013

Καθαρισμός κινητήρα


ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

Είμαι σίγουρος ότι με βιασύνη και χαρά κάνατε βίδες το μοτέρ μέσα σε 1 ή 2 μέρες. Όμως τώρα ξεκινάει ο Γολγοθάς  Σε αυτό το σημείο θα ασχοληθώ με τον τρόπο καθαρισμού του κινητήρα από τα καμένα λάδια, μαυρίλες, κολλημένες φλάντζες ή κατεστραμμένα σπειρώματα. 

Όταν θα έχετε λύσει τον κινητήρα, έχετε μπροστά σας τα εξής αλουμινένια εξαρτήματα που σίγουρα θα έχουν και όλη την βρωμιά από λάδια και σκόνη.
- Δεξί μέρος στροφαλοθαλάμου
- Αριστερό μέρος στροφαλοθαλάμου
- Μπλοκ κυλίνδρων
- Μπλοκ εκκεντροφόρου
- Καπάκι εκκεντροφρόρου
- Δεξί κάλυμμα εκκεντρφόρου
- Αριστερό κάλυμμα στροφαλοθαλάμου (σε δυο κομμάτια)

Πώς τα καθαρίζουμε;;;;
Εδώ, να σας πω την αλήθεια, παιδεύτηκα πάρα πολύ. Στην αρχή ξεκίνησα να τα πλένω με πινέλο και βενζίνη. Έτριβα,έτριβα, έτριβα... και αποτέλεσμα σχεδόν μηδέν. Μετά πήρα οδοντόβουρτσα. Λίγο καλύτερα.Εν τέλη βρήκα το μαγικό προϊόν. Στοιχίζει ελάχιστα ευρώ και κάνει όλη την δουλεία μόνο του. Το θαυματουργό "ΣΟΥΑΖ". Πήρα ένα πλαστικό δοχείο που χωρά λίγα λίγα τα εξαρτήματα μέσα. Το γέμισα με νερό και πρόσθεσα το ΣΟΥΑΖ. Η αναλογία είναι περίπου 2 λίτρα ΣΟΥΑΖ σε 15 λίτρα νερό. Τα αφήνετε μέσα στο μείγμα για 1 έως 3 μέρες (εξαρτάται την βρώμα που έχει κολλήσει πάνω) και το βγάζετε, το ξεπλένεται με νερό και τρίβεται τα μάτια σας με το αποτέλεσμα. 

Στην περίπτωση που θέλετε να πλύνετε και τα λοιπά εξαρτήματα του κινητήρα, όπως κιβώτιο ταχυτήτων, στροφαλοφόρο, βαλβίδες, αντλία λαδιού κλπ, πρέπει μετά το πλύσιμο να τα λαδώσετε με καθαρό λάδι μηχανής, ώστε να αποφύγετε τυχών επιφανειακές σκουριές.

Είναι σημαντικό να είναι καθαρά όλα τα εξαρτήματα για να μπορέσετε στο επόμενο στάδιο να τα ελέγξετε και να αντικαταστήσετε ή επισκευάσετε ότι χρειάζεται.

Όπως θα δείτε και στις παρακάτω φωτογραφίες εγώ επέλεξα να γυαλίσω και όλη τη μηχανή. Το αποτέλεσμα είναι απίστευτα ωραίο. Λόγο ότι ο κινητήρας είναι από αλουμίνιο δεν γίνεται να κάνετε επινικέλωση  Η επινικέλωση γίνεται μόνο σε μέταλλο  Αν κάνετε νίκελ να ξέρετε ότι σε 3 μήνες θα ξεφλουδίσει και θα φαίνεται άσχημο. Ο μόνος τρόπος είναι η βούρτσα. 

Αν έχετε ένα σβουράκι, διάφορες βούρτσες, μέγκενη και πάρα πολύ υπομονή, μπορείτε να το κάνετε και στο χέρι. Λόγο εμπειρίας όμως εγώ θα σας πρότεινα να το πάτε σε κάποιον ειδικό. Το κόστος είναι μικρό. Το επινικελωτήριο που τα πήγα μου πίρε 120 ευρώ για όλο τον κινητήρα.





















Για να δείτε πόσο ωραία δουλειά έγινε η τελευταία φωτογραφία δείχνει το καπάκι του αβάνς. Το δικό μου το καπάκι είχε κάποιες βαθιές εκδορές από ένα πέσιμο που είχα φάει παλιά. Με την βούρτσα το φάγαμε τόσο ώστε τώρα να μην φαίνεται καθόλου. 


  

1 σχόλιο:

  1. Αλέξανδρε είμαι ιδιοκτήτης ενός cm200T το οποίο αγοράστηκε το 1987 ελαφρώς μεταχειρισμένο από φιλικό μου πρόσωπο. Το 1999 μου το κλέψανε από την πυλωτή του σπιτιού μου και το ξαναβρήκα μετά από 3 χρόνια πεταμένο μέσα σε ένα παραπόταμο του Σπερχειού. Αφού άλλαξα λάδια, στον κινητήρα κανα δυό φορές σε συνδυασμό με πετρέλαιο δούλεψε για περίπου τρία χρόνια καίγοντας βέβαια λάδια από τον αριστερό κύλινδρο, λίγα στην αρχή, περισότερα αργότερα. Στην συνέχεια το παράτησα λόγω φόρτου εργασίας, και τώρα νομίζω ότι ήρθε η ώρα της ολικής ανακατασκευής. Θα χρειαστώ τη βοήθειά σου για τεχνικές πληροφορίες σχετικά με το manual της μηχανής και τα ανταλλακτικά που ενεδεχομένως να χρειαστούν. Εάν σου είναι εύκολο στείλε μου σε pdf το manual στο email:sakism28@yahoo.gr μιας και δεν είμαι μηχανικός και πιστεύω ότι θα με βοηθήσει σημαντικά. Οι γνώσεις που έχω είναι εμπειρικές μιας και είμαι παλιός μηχανόβιος, και έχω και την υποδομή από εργαλεία μιας και όπως και εσύ ανέφερες τα μαστόρια που μας σερβίρανε τις μηχανές μας ήταν άσχετοι, οπότε αναγκάστηκα και εγώ να μάθω και κάποια πράγματα να τα κάνω μόνος μου.
    Σ΄ευχαριστώ εκ των προτέρων και περιμένω νέα σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή